Artículo: Ernesto Sábato - Ricardo Marcenaro bitacora - Ideas alrededor de un humano - 1 video - Fotos

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 18:32

0


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM


Ernesto Sábato

Argentina

1911-2011




Sábato primero que todo y más allá de todo fue un artista, luego, como tal, hizo lo que su conciencia le dictó.

En todos los artículos que he leído en el diario La Nación, el peso de su figura pareciera volcado a su actuación política, debo decir que de lo escrito en su dedicación, este ha sido el artículo que más me ha gustado, exento de pretensiones, de alguien que verdaderamente lo ha tratado. (Magdalena Ruiz Guiñazú: http://www.lanacion.com.ar/1369657-un-hombre-justo-que-busco-la-verdad#lectores)
 

Ernesto Sábato junto a la estatua de Ceres - En el jardín de su casa

Recuerdo que leí el informe sobre ciegos en una sola noche, no podía dejarlo, no podía dormirme, la historia me arrastraba a las luces del otro día por pasillos húmedos y oscuros en el barrio de Belgrano, arrancado del mundo que miraba a los ciegos compasivamente, en una alusión que en el tiempo tomaría mucho más sentido aún.

El poder narrativo de Sábato es más que importante, no se preocupó de editar todos los años "una impactante historia nueva" para sacudir a los medios y a través de ellos al público y sus pares. Tuvo la necesidad de decir, de expresar sus puntos de vista.

Simplemente se dedicó a escribir poco (o lo que pudo) y bien, que es lo que tenía para decir y en la forma en que sentía que debía hacerlo, lo que supone muchísimo trabajo, sabemos lo autocrítico que fue con su obra y cómo Matilde salvó parte de ella de la basura.

1937. Reunión en el observatorio de La Plata. Al frente Sabato y Matilde.

Desde el comienzo tiene el mérito mayor de la valentía, su auspiciada preparación era para científico, becado, en el exterior, haciendo uso de la beca, revuelto su ser ya tocado por el arte y la literatura, que era a la vista del Dr. Houssay, su mentor, elegir el charlatanismo por el rigor de los hechos, según lo vería un “puritano” de las ciencias, como describe la situación Sábato a Houssay en testimonios dados.

Eso le costó, decidido a seguir su vocación, el retiro del saludo por años de Bernardo Houssay, premio nobel de medicina.


 Ernesto Sábato - 1938 a 1942
Colaboraciones en Anales de la Sociedad Científica Argentina



Ernesto Sábato - 1937
Cómo construí un telescopio de 8 pulgadas de abertura


A Sábato la decisión le costó la salud, la que tuvo que ir a repararse a la provincia de Córdoba, donde empezaría a edificar con las letras la obra inmensa basada en el peso de sus ideas e ideales, en la forma en que están dadas. Y así siguió siempre, obedeciendo a la inteligencia de su corazón, comportándose como una persona digna, no disfrazándose de digno, como hoy se ve cada vez más y por tantos.

Más allá que haya tenido una reunión con Videla, quienes ignoran contextos históricos seguramente se prenderán aquí para dar la nota que intente desmedrarlo.

Fue una persona muy incómoda para el régimen militar de aquel entonces, y si no se le tocó un pelo fue porque Sábato a esa altura del tiempo tenía un renombre mundial, políticamente, hubiera sido un desastre para la dictadura que le pasara algo, como a tantos les pasó.

Imperioso decir también que su voz no habrá estado más presente, aunque lo haya estado, dado la dificultad que había de exponer opiniones divergentes en la prensa de aquel tiempo, cerrada a hacerlo, cercada y amenazada en muchos casos, totalmente a favor del régimen dictatorial que vendría a "salvarnos de la lacra comunista", en otros.

Mismo régimen que ante el bloqueo norteamericano del Presidente Carter, quien actuó como el hombre justo que siempre así siempre trato de ser, quien fue de los presidentes de los Estados Unidos de Norteamérica, el que más tuvo una visión amistosa con el mundo, ese régimen del oprobio nuestro, comerciaba con Rusia, la potencia que detentaba las políticas que decían combatir. (La necesidad tiene cara de hereje, dirán algunos, Sábato seguro no)

 Ernesto Sábato 
Presentándole al Presidente Raúl Ricardo Alfonsín el Informe Conadep 
(Comisión Nacional sobre la Desaparición de Personas)


Fue la literatura, una llena de ideas humanitarias, la que hizo de Ernesto Sábato quien es, de ninguna manera su actuación política, aunque ella haya conducido también a su justa consideración de la mayoría nacional e internacional, es la literatura la que más allá de su muerte, rendida a lo expresado y a la forma con que lo hizo, la que hablará en presente en el futuro, ya selladas las oportunidades que en vida otorgó, lo que ya ocupa lugar en el pasado.

Abaddón el exterminador es un libro que recoge en un testimonio cierto la mentalidad juvenil de un sector de los muchachos jóvenes y adolescentes de los 70s, sus idearios de querer cambiar al mundo, orgullo que esa generación tiene, que luchó por sus ideales como los jóvenes están obligados a hacerlo, que fue, digámoslo ya, abusada, traicionada por tantos partidarios que abandonándolos, luego de haberles “hecho la cabeza”, los dejaron a merced de la muerte pudiéndolos haber salvado.

De un complejo elaborado técnico, apelando en el relato a capas diversamente ubicadas en el tiempo, construyendo con apuntes filosóficos, metafísicos, didácticos, de crítica literaria, fragmentando acciones que le permiten ir colocando su posición e ideario, como feliz culminación de una trilogía que con este último libro que escribió en 1974, cerraría todo lo que Sábato juzgó que tenía que decir en este campo.

Para Sábato, el hecho literario fue doloroso, escribió con dolor, imagino lo mucho que habrá padecido escribiendo, luchando sus ideas y tratando de defenderlas de la forma más íntegra y con estilo, con literatura que aspirara a las alturas a la vez que siendo, claro, llano, entendible para todos, fuera abarcadora, mérito grande viendo tanto autor cultógeno que en su miedo de parecer popular se encorseta en los laberintos amanerados del lenguaje, malográndose. 

No fue ese su estilo, nunca le salió así, el no podía ni quería ser un escritor de elites, hemos visto como en vida escapó de ellos y de sus círculos de favorecidos.

A propósito de esto y para que no parezca una alusión soterrada a Jorge Luis Borges, previniéndome de aquellos que no quieren entender, previsión totalmente inútil si es que así interpretan, pues a Borges de ninguna manera le cabe lo apuntado en el anterior dicho.

Borges o Sábato fue una especie de oposición paradigmática que en el sonsonete de las ideas generales y de la prensa machacó aburridamente un estado de cosas que en mi opinión revelan un fuerte infantilismo y un desconocimiento de ambas obras.

Ernesto Sábato niño

Nuestro amado país ha preferido atraparse en inmadurez, socialmente joven como es, blanco o negro, unitarios o federales, Peronistas o anti-peronistas, populares u oligárquicos, interior o porteños, Maradona o Messi, “se está con nosotros o contra nosotros” como dijera Videla en su tiempo y repitiera Kirchner en el suyo, por anotar solamente unas pocas situaciones que describan una parte de nuestra forma de ser como sociedad.

Ernesto Sábato
1929 
Nuevo bachiller

Aquí quiero sostener lo que pienso, yo digo, Sábato y Borges, que juntos componen no solo dos aspectos del hacer literatura, sino del ser, cada uno haciéndola y viviéndola a su modo, lo que eran, lo que cada uno haciendo pudo, sin disfraces.

Más allá que sus conductas o algún hecho de sus vidas nos pueda causar duda o reprobación (el que esté libre de culpas que se disponga a arrojar la primera piedra), a los artistas hay que juzgarlos por sus obras, Jacinto Chiclana me habla tanto de la “gente de las orillas” como los relatos de Sábato, que también da cuenta de ellos.

Esa dicotomía, esa oposición, es pueril.

Sea este entonces el tiempo que deje de marcar diferencias y comience a hacerlo con las confluencias, que es lo que más necesitamos para lograr una concordia que nos alimente en las riquezas ciertas que tenemos, en sus protagonistas notables que como en el caso las develan, y en los anónimos, en los del común, que es también fuente, para mejor honrar su memoria y mejor labrar: presente y futuro.

 Ernesto Sábato


A Sábato le debo un favor personal que me ayudó a esclarecer ideas en mi adolescencia, veía un reportaje por la TV que le hacía una periodista de quien recuerdo el nombre perfectamente, que queriéndose congraciar le largó un “Sábato, usted que es un hombre “tan” (remarcó en el tono) inteligente”... “Vea señorita (interrumpió de inmediato), la inteligencia no es una virtud en sí, los grandes cretinos son muy inteligentes”

En ese momento de mi vida, con una crisis de fe que me llevaba leyendo religiones comparadas, acercándome al universo del pensamiento de otros credos, alejándome de ellos y pensando en un Dios mente, endiosándola como hacía, torpe como la edad lo dictaba, Sábato me puso de un solo golpe de frase en la realidad, orientándome desde ese concepto básico, ya que esas palabras me removieron totalmente sacándome de laberintos banales e infantiles en los que podría haber quedado atrapado, demorándome.

Entonces, Sábato incidió en mi educación, toda la vida le agradeceré por el rescate que me hizo de ideas tan tontas por las que trataba de encaminarme, totalemnte verde e ignorante, como agradecido por todo lo que sus libros me enseñaron, como por el ejemplo que dio con su ética y moral alineadas en el campo de la actuación social.


En un club de barrio de su Santos Lugares amado se vela hoy a un gran hombre que eligió ese lugar consciente de su pequeñez, coincidente con sus convicciones filosóficas, las que hasta este día y por su voluntad, practicó, sellando así, en coherente amor, sus días.

Descanse en paz maestro, inmensas gracias.


Ricardo Marcenaro



Ernesto Sábato
Casa de los Sabato en Rojas 
Circa. 1923

Ernesto Sábato
Publicidad del comercio de la flia. 
Ciudad de Rojas - Provincia de Buenos Aires - Argentina
Circa. 1923

Ernesto Sábato
1934
Las críticas del señor Korn a la filosofía de Marx
Nueva revista

Ernesto Sabato y Oscar Dominguez 
1934
LITHOCHRONISME - Minotaure

Nota:
"En medio de la espantosa inestabilidad de esa época conocí a un personaje extraño, el gran pintor español, en realidad canario, Oscar Domínguez.(...)
En un tiempo se había dedicado a la investigación, dentro del dominio de la escultura, para obtener superficies "litocrónicas". Como yo venía de la física, inventé esa palabra que significa "petrificación del tiempo", broma que se me ocurrió basándome en la conocida yuxtaposición, hecha por Oscar, de la Venus de Milo con un violín. Le sugerí entonces la posibilidad de forrar la escultura con una fina y elástica tela para luego desplazar el violín en diferentes formas, y lograr así lo que él denominó en su jerga "anquietanz"
El texto completo salió en Minotaure, y quedó para mí como testimonio de un tiempo de crisis.
Sin embargo, Breton lo elogió con su acostumbrada solemnidad, sin advertir que era una mezcla de disparate y humor negro." Ernesto Sabato, Antes del Fin.

 

1939 
Ernesto Sabato y Oscar Dominguez 
LITHOCHRONISME. 
Minotaure
Lithochroniques




Artículo: Ernesto Sábato - Ricardo Marcenaro bitacora - Ideas alrededor de un humano - 1 video - Fotos





You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)





Music: Chick Corea - Friedrich Gulda - 2 Pianos Jazz Improvisat

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 22:50

0



Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM


Friedrich Gulda

Germany





Music: Chick Corea - Friedrich Gulda - 2 Pianos Jazz Improvisat





You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)





Photos: Diane Varner - Part 20 - Flowers - Flores - Links

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 22:11

0


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM


 Clic on the photos to enlarge it
Clic sobre las fotos para alargarlas






























Photos: Diane Varner - Part 20 - Flowers - Flores - Links






You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks


Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias








Ricardo M Marcenaro - Facebook


Blogs in operation of The Solitary Dog:


solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com


Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com


Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com


For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com


Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum


My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.


Thanks :)


Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.


Gracias :)






Music: Orquesta Típica Di Salvo - Quejas de bandoneon

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 21:11

0



Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM


Orquesta Típica Di Salvo

Argentina





Music: Orquesta Típica Di Salvo - Quejas de bandoneon




You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)




Ceramic - Ceramica: Mata Ortiz pottery - Ceramica Mata Ortiz - Designers - Diseñadores: Leonel Lopez Saenz - Part 1 - Ricardo Marcenaro articulo

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 20:35

1


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM




























Ceramic - Ceramica: Mata Ortiz pottery - Ceramica Mata Ortiz - Designers - Diseñadores: Leonel Lopez Saenz - Part 1 - Ricardo Marcenaro articulo




Me gusta Leonel López Sanz, me gusta porque es vivaz, sus creaciones están llenas de vida, cuando algo hace eso, se convierte en arte.

López Sanz toma la tradición pero le da una vuelta que lo pone en lo contemporáneo, como podemos ver con el trabajo que ilustro.

Un dibujo gracioso, perfecto en su ejecución técnica, sus espacios delimitados, la estructura general del dibujo, los efectos que va obteniendo con los rebajos y resaltes, el cromatismo que ha decidido tomar que a mi gusto la hace aún más bella a ésta obra.

El dibujo nos da una escena límpida, que habla de los tiwis o colibríes de nuestra América Andina, largos picos para las flores de la yuca, las campanillas que se llaman también ololiuqui entre los Aztecas, cuyas semillas en forma de te proporcionaban un elemento de ensoñaciones destinadas a ceremonias que ya se han perdido en el tiempo, bien plantados los cardones que en la zona de origen se llamarán saguaros, con otras especies de cactus locales, también ha acomodado plantas características mexicanas como el agave que los mexicas utilizaron para hacer bebidas fermentadas que hoy se llaman pulque.

Me gusta que teniendo tantos elementos la pieza nunca pierda su alegría, liviandad, tan bien ayudada por la variante simple de dos colores que juegan, verde y crema, nada más, peso y levedad, muy bien dominado, eso es grandioso de verlo y gozarlo.

Me gusta este señor artista, me gusta este maestro.


Ricardo Marcenaro





 - 29 Abr
Juan Mata Ortiz es una localidad del estado mexicano de Chihuahua, localizada a unos 35 kilómetros al suroeste de Casas Grandes, en las cercanías de las ...
es.wikipedia.org/wiki/Mata_Ortiz -
En caché
- Similares


Ir a Pottery movement‎: This new artistic movement is due to the efforts of Juan Quezada, the self-taught originator of modern Mata Ortiz pottery, ...
en.wikipedia.org/wiki/Mata_Ortiz -
En caché
- Similares





You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)







NASA: It is happening now - Está sucediendo ahora - 29-04-11 - United States - Heavy Rain in Central United States - Earthquake Swarm near Hawthorne. Nevada

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 16:59

0


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM

Heavy Rain in Central United States

Heavy Rain in Central United States
Color bar for Heavy Rain in Central United States
With rivers in the Midwestern United States already full from thawing winter snow cover, severe rainfall in late April added to the troubles for the region. The National Weather Service predicted in February that the region was primed for flooding, and so far it has lived up to the advanced billing. On the afternoon of April 26, 2011, the Advanced Hydrological Prediction Service (AHPS) was reporting major flooding at 48 river gauges and moderate flooding at 86 gauges along central U.S. rivers.
This map depicts rainfall for the Midwestern U.S. from April 19 to 25, 2011. The estimates were made from the Multi-satellite Precipitation Analysis, based on data from the Tropical Rainfall Measuring Mission (TRMM). Shown in shades of green and blue, rainfall estimates range from 150 millimeters (5.9 inches) to greater than 525 millimeters (20.7 inches).
Ground monitors for the AHPS reported 13.70 inches (348 mm) of rainfall in the southeastern Missouri town of Poplar Bluff between April 22-26. The nearby Black River was pouring over its levee in at least 30 places, and people were evacuated from more than 1,000 homes.
Westville, Oklahoma, received 14.96 inches (380 mm) of rain. In Arkansas, the town of Springdale was deluged with 19.70 inches (500 mm), while nearby Fayetteville collected 13.85 inches (352 mm). The governor of Arkansas declared a state of emergency.
In Carbondale, Illinois, and Paducah, Kentucky—both near the confluence of the Mississippi and Ohio rivers—roughly 9 inches (230 mm) fell, leading the governor of Kentucky to declare a state of emergency in advance of a significant flood when the two swollen rivers converge. The U.S. Army Corps of Engineers was planning on April 26 to “take the extraordinary step of intentionally breaching the Birds Point levee in southeast Missouri, just downriver of the confluence, in a bid to reduce the amount of water moving down the Mississippi,” the Associated Press reported. Breaching the levee was expected to flood up to 130,000 acres of farmland.
NOAA's Hydrometeorological Prediction Center was predicting more heavy rain and severe weather through mid-week in the Mississippi and Ohio river valleys; flood warnings and watches were posted for both basins, as well as the Tennessee Valley. On April 25, the rains were accompanied by at least 38 tornadoes, according to the National Weather Service, and conditions were ripe for more in the coming days.
  1. References

  2. National Weather Service (n.d) Advanced Hydrological Prediction Service. Accessed April 26, 2011.
  3. Associated Press, via Yahoo News (2011, April 26). Storms unleash deadly tornado, flooding on Midwest. Accessed April 26, 2011.
  4. The Washington Post (2011, April 26). Capital Weather Gang: Dangerous severe weather outbreak threatens for second straight day. Accessed April 26, 2011.
  5. NOAA National Centers for Environmental Prediction (n.d) Hydrometeorological Prediction Center. Accessed April 26, 2011.
More images of this event in Natural Hazards
NASA Earth Observatory image by Jesse Allen, using near-real-time data provided courtesy of TRMM Science Data and Information System at Goddard Space Flight Center. Caption by Michael Carlowicz.
Instrument: 
TRMM - MPA

Earthquake Swarm near Hawthorne, Nevada

Earthquake Swarm near Hawthorne, Nevada

For several weeks in March and April 2011, a swarm of earthquakes has shaken the ground near Hawthorne, Nevada. The small- and medium-sized earthquakes have been concentrated near Buller Mountain, in an area of about 10 square kilometers (4 square miles). Over 400 earthquakes above magnitude 1.0 have occurred since April 10, up to a magnitude of 4.6.
This map shows earthquake locations (white circles) from March 5, 2011, through the early morning of April 27, superimposed on a natural-color satellite image from September 19, 2002. At low elevations, the lightly vegetated land is tan, while the Wassuk Range is covered in dark green forest. Several abandoned mines are visible as bright scars on the landscape, and the lava flows of Mud Springs Volcano are dark gray. The image was acquired by the Enhanced Thematic Mapper Plus (ETM+) aboard Landsat 7.
Although the earthquake swarm has been adjacent to the Aurora-Bodie Volcanic Field, the earthquakes are tectonic in origin, not volcanic. Geologists distinguish between tectonic and volcanic earthquakes by looking at the waveforms recorded by seismographs. High-frequency events with a sharp onset—like a drum beat—are tectonic. Earthquakes that are long lasting and low- or medium-frequency—like a sustained note—are likely to be volcanic.
The Hawthorne earthquake swarm occurred in the Basin and Range geologic province, an area of flat, low elevation valleys situated between linear mountain ranges. The Basin and Range stretches from the Sierra Nevada in the west to central Utah in the east, and the complex topography is caused by the uplift, stretching, and thinning of the North American crust. The stretching crust results in the frequent earthquakes and occasional volcanism in the area.
  1. References

  2. The Nevada Seismological Laboratory. (2011, April 27). The Nevada 2011 Hawthorne Earthquake Sequence. Accessed April 28, 2011.
  3. University of Nevada, Reno. (2011, April 20). University steps-up monitoring after Hawthorne quake swarm. Accessed April 28, 2011.
NASA Earth Observatory image by Robert Simmon, using data from Landsat 7 and the Nevada Seismological Laboratory. Caption by Robert Simmon. Special thanks to Ken Smith of the Nevada Seismological Laboratory.
Instrument: 
Landsat 7 - ETM+


NASA: It is happening now - Está sucediendo ahora - 29-04-11 - United States - Heavy Rain in Central United States - Earthquake Swarm near Hawthorne. Nevada




You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)





Music: Orlando Gibbons - O Lord. Increase my Faith - Bio note - Links

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 16:40

0


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM


Orlando Gibbons

United Kingdom






Music: Orlando Gibbons - O Lord. Increase my Faith - Bio note - Links



O Lord, increase our faith,
strengthen us and confirm us in thy true faith;
endue us with wisdom, charity, chastity and patience,
in all our adversity.
 Sweet Jesu, say Amen.




Orlando Gibbons (baptised December 25, 1583 – June 5, 1625) was an English composer and organist of the late Tudor and early Jacobean periods. He was a leading composer in the England of his day.

Gibbons was born in Oxford. Between 1596 and 1598 he sang in the Choir of King's College, Cambridge, where his brother was master of the choristers; he entered the university in 1598 and achieved the degree of Bachelor of Music in 1606. James I appointed him a Gentleman of the Chapel Royal, where he served as an organist from at least 1615 until his death. In 1625 he became senior organist at the Chapel Royal, with Thomas Tomkins as junior organist. He also held positions as keyboard player in the privy chamber of the court of Prince Charles (later King Charles I), and organist at Westminster Abbey. He died an early death in Canterbury of apoplexy, and a monument to him was built in Canterbury Cathedral



De Wikipedia, la enciclopedia libre. Saltar a navegación, búsqueda. Orlando Gibbons. Orlando Gibbons (1583 — 1625), músico y organista renacentista. ...
es.wikipedia.org/wiki/Orlando_Gibbons - En caché - Similares

Orlando Gibbons - Wikipedia, the free encyclopedia

 - [ Traducir esta página ]
Orlando Gibbons (baptised 25 December 1583 – 5 June 1625) was an English ...
en.wikipedia.org/wiki/Orlando_Gibbons - En caché - Similares


You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)








Photos: Eric Kellerman - Painted with light - Pintado con luz - Data - Address - Links

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in | Posted on 20:54

0


Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM







































Photos: Eric Kellerman - Painted with light - Pintado con luz - Data - Address - Links


http://www.erickellermanphotography.com/index.html


     
The Netherlands
Publications
         
T: +31 24 684 2634
Exhibitions
         
F: +31 24 684 4622
How to order
         
www.erickellermanphotography.com
Links
         
info@erickellermanphotography.com


ABOUT

Eric Kellerman is a Briton who has lived near Nijmegen in the Netherlands for just over half his life. In 2008, he retired from academic life to spend even more time on photography.

He works almost entirely in the studio and uses digital equipment from camera to print, although image manipulation is limited to darkroom-like processes. Specialising in the nude, he has a regular team of female collaborators, most of whom have a serious interest in movement (dance, drama therapy, athletics, martial arts). Sometimes, when there is no model available, he photographs vegetables and fruit out of desperation. He is doing more fashiony things these days too.

Kellerman used to consider his work to be distant, abstract, melancholic, ‘unerotic’, despite its subject matter. Now he's not so sure. He emphasises line, geometrical form, texture, implicit movement, and above all, chiaroscuro. He likes to create ambiguity in his photos, so that the viewer is sometimes unsure what part of the body is being looked at. In this way, he attempts to free the female body of its conventional associations.

He has been influenced by surrealism (Dali, Magritte, Delvaux’ nudes and railway stations) and the Canadian ‘magic realist’ painter Alex Colville, whose occluded bodies in essentially intimate scenes can create a surprising sense of alienation. This partial view, the ‘privileged peep’, fits in with Kellerman’s particular aesthetic very well.





You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks

Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias




Ricardo M Marcenaro - Facebook

Blogs in operation of The Solitary Dog:

solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com

Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com

Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com

For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com

Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum

My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.

Thanks :)

Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.

Gracias :)