Cartas. Testimonios – Letters. Testimonials: Friedrich Nietzsche - 1868 Carta a Erwin Rhode. Letter to Erwin Rhode. Fragmento. Fragment - Music: Richard Wagner. Zubin Mehta . Tristan e Isolde prelude
Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in Cartas. Testimonios – Letters. Testimonials: Friedrich Nietzsche - 1868 Carta a Erwin Rhode. Letter to Erwin Rhode. Fragmento. Fragment - Music: Richard Wagner. Z. Mehta . Tristan e Isolde prelude | Posted on 16:58
Open your mind, your heart to other cultures
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM
Abra su mente, su corazón a otras culturas
You will be a better person
Usted será una mejor persona
RM
Friedrich Nietzsche
Germany - Alemania
Run this music
Haz correr ésta música
Zubin Mehta
Conducting Bayerische Staatsoper Bayerisches Staatsorchester
National Theatre Munich
CARTAS
1868
9 de noviembre, en Leipzig, a Erwin Rhode:
[...] Me presentan a Richard y le digo algunas palabras de veneración; se interesa por saber con mucha exactitud cómo he conocido su musica, dice cosas terribles contra todas las representaciones de sus obras, excepción hecha de aquellas famosas de Munich, se mofa de los directores que dicen con blandura a la orquesta: “Señores, ahora se hace apasionato”, “ queridos, ahora un poquitín más apasionadamente”. Wagner se divierte en imitar el dialecto de Leipzig.
Ahora te contaré con brevedad lo que nos trajo consigo aquella velada: goces de un genero tan específicamente excitantes que todavía hoy no he alcanzado a recobrarme... Antes y después de la comida, Wagner ejecutó todas las partes importantes de los Maestros Cantores, imitando todas las voces y haciendo todo con gran naturalidad. Es un hombre extraordinariamente vivaz y fogoso, que habla muy rápidamente, es muy ingenioso y en compañía tan intima se torna sumamente alegre. Tuve después con él un largo coloquio sobre Schopenhauer: comprenderás que placer fue para mí oírle hablar de él con un calor absolutamente indescriptible: qué le debía, por qué era el único filósofo que había comprendido la esencia de la música; se interesó después sobre la actitud de los profesores en relación con él, y se rió mucho del congreso de filosofía de Praga, y habló de los “siervos filosóficos”. Leyó luego un episodio muy divertido de su vida de estudiante en Leipzig, en el que todavía hoy no puedo pensar sin reírme; entre otras cosas, escribe con extraordinaria soltura e ingenio. Al fin, cuando estábamos por retirarnos, me estrechó con calor la mano y me invitó muy amigablemente a visitarle para hacer música y filosofía....
1868
9 de noviembre, en Leipzig, a Erwin Rhode:
[...] Me presentan a Richard y le digo algunas palabras de veneración; se interesa por saber con mucha exactitud cómo he conocido su musica, dice cosas terribles contra todas las representaciones de sus obras, excepción hecha de aquellas famosas de Munich, se mofa de los directores que dicen con blandura a la orquesta: “Señores, ahora se hace apasionato”, “ queridos, ahora un poquitín más apasionadamente”. Wagner se divierte en imitar el dialecto de Leipzig.
Ahora te contaré con brevedad lo que nos trajo consigo aquella velada: goces de un genero tan específicamente excitantes que todavía hoy no he alcanzado a recobrarme... Antes y después de la comida, Wagner ejecutó todas las partes importantes de los Maestros Cantores, imitando todas las voces y haciendo todo con gran naturalidad. Es un hombre extraordinariamente vivaz y fogoso, que habla muy rápidamente, es muy ingenioso y en compañía tan intima se torna sumamente alegre. Tuve después con él un largo coloquio sobre Schopenhauer: comprenderás que placer fue para mí oírle hablar de él con un calor absolutamente indescriptible: qué le debía, por qué era el único filósofo que había comprendido la esencia de la música; se interesó después sobre la actitud de los profesores en relación con él, y se rió mucho del congreso de filosofía de Praga, y habló de los “siervos filosóficos”. Leyó luego un episodio muy divertido de su vida de estudiante en Leipzig, en el que todavía hoy no puedo pensar sin reírme; entre otras cosas, escribe con extraordinaria soltura e ingenio. Al fin, cuando estábamos por retirarnos, me estrechó con calor la mano y me invitó muy amigablemente a visitarle para hacer música y filosofía....
LETTERS
1868
November 9, in Leipzig, Erwin Rhode:
[...] I am introduced to Richard and I say a few words of veneration, he is interested to know exactly how many I have known of his music, he says terrible things against all performances of his works, excluding those famous of Munich, he mocks of the directors who say with softness to the orchestra: "Gentlemen, it is now apasionato," "dear, now a little bit more passionately." Wagner has fun in imitating the dialect of Leipzig.
Now I will tell you briefly what brought us this evening: joys of a genre so specific exciting that still have not reached to recover ... Before and after the meal, Wagner ran all the important parts of the Meistersinger, imitating all the voices and doing everything with great ease. It is a man extraordinarily lively and spirited, who speaks very quickly, very clever, and in so intimate company, he becomes extremely happy. I had after, a long conversation with him about Schopenhauer: you will understand what a pleasure it was for me to hear him speak of him with a warmth quite indescribable: he owed him, because was the only philosopher who understood the essence of music, got interested after about professors attitudes in relation to him, and laughed heartily of the congress of philosophy of Prague, and spoke of the "philosophical servants ." Then he read a very funny episode of his life as a student in Leipzig, which even today I can not think without laughing, among other things, writes with extraordinary ease and wit. Finally, when we were leaving, he shook my hand warmly and invited me to visit him in a very friendly way, to make music and philosophy ....
1868
November 9, in Leipzig, Erwin Rhode:
[...] I am introduced to Richard and I say a few words of veneration, he is interested to know exactly how many I have known of his music, he says terrible things against all performances of his works, excluding those famous of Munich, he mocks of the directors who say with softness to the orchestra: "Gentlemen, it is now apasionato," "dear, now a little bit more passionately." Wagner has fun in imitating the dialect of Leipzig.
Now I will tell you briefly what brought us this evening: joys of a genre so specific exciting that still have not reached to recover ... Before and after the meal, Wagner ran all the important parts of the Meistersinger, imitating all the voices and doing everything with great ease. It is a man extraordinarily lively and spirited, who speaks very quickly, very clever, and in so intimate company, he becomes extremely happy. I had after, a long conversation with him about Schopenhauer: you will understand what a pleasure it was for me to hear him speak of him with a warmth quite indescribable: he owed him, because was the only philosopher who understood the essence of music, got interested after about professors attitudes in relation to him, and laughed heartily of the congress of philosophy of Prague, and spoke of the "philosophical servants ." Then he read a very funny episode of his life as a student in Leipzig, which even today I can not think without laughing, among other things, writes with extraordinary ease and wit. Finally, when we were leaving, he shook my hand warmly and invited me to visit him in a very friendly way, to make music and philosophy ....
Ricardo Marcenaro translation
You have an alphabetical guide in the foot of the page in the blog: solitary dog sculptor
In the blog: Solitary Dog Sculptor I, the alphabetical guide is on the right side of the page
Thanks
Usted tiene una guía alfabética al pie de la página en el blog: solitary dog sculptor
En el blog: Solitary Dog Sculptor I, la guia alfabética está en el costado derecho de la página
Gracias
Ricardo M Marcenaro - Facebook
Blogs in operation of The Solitary Dog:
solitary dog sculptor:
http://byricardomarcenaro.blogspot.com
Solitary Dog Sculptor I:
http://byricardomarcenaroi.blogspot.com
Para:
comunicarse conmigo,
enviar materiales para publicar,
propuestas comerciales:
marcenaroescultor@gmail.com
For:
contact me,
submit materials for publication,
commercial proposals:
marcenaroescultor@gmail.com
Diario La Nación
Argentina
Cuenta Comentarista en el Foro:
Capiscum
My blogs are an open house to all cultures, religions and countries. Be a follower if you like it, with this action you are building a new culture of tolerance, open mind and heart for peace, love and human respect.
Thanks :)
Mis blogs son una casa abierta a todas las culturas, religiones y países. Se un seguidor si quieres, con esta acción usted está construyendo una nueva cultura de la tolerancia, la mente y el corazón abiertos para la paz, el amor y el respeto humano.
Gracias :)
Cartas y testimonios - Letters and testimonials: Friedrich Nietzsche - 1868 - Carta a Erwin Rhode - Letter to Erwin Rhode - Fragmento - Fragment -- Music: Richard Wagner - Zubin Mehta - Tristan e Isolde prelude
Comments (0)
Publicar un comentario