Music: Miles Davis - Round Midnight, Photos: Garry Winogrand - Wiki data in English y Castellano

Posted by Ricardo Marcenaro | Posted in , | Posted on 13:20






Miles Davis - Round Midnight





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Garry Winogrand - Worlds fair




Legion




Hats




Garry Winogrand
Woman eating pretzel
from “Women Are Beautiful,” 1981





Garry Winogrand
Women are beautiful
New York 1965






























Garry Winogrand (Nueva York, 1928 - 1984), fotógrafo estadounidense.

Practicante y pionero de la fotografía callejera ("street photography"). Recibió tres Becas Guggenheim (1964, 1969 y 1979). Su trabajo aparece expuesto por primera vez en 1963 en el Museo de Arte Moderno (MOMA) de Nueva York. Se trata de una muestra colectiva en la que también aparecen trabajos de Minor White, George Krause, Jerome Liebling y Ken Heyman. En 1966 Winogrand expuso en el George Eastman House de Rochester, Nueva York, con Lee Friedlander, Duane Michals, Bruce Davidson y Danny Lyon en una exposición titulada "Toward a Social Landscape". En 1967 expone junto con Diane Arbus y Lee Friedlander en la muestra "New Documents" en el MOMA.

Garry realizó estudios de pintura en el City College de Nueva York estudiando después, en 1948, pintura y fotografía en la Columbia University de Nueva York. En 1951 asistió a las clases de fotoperiodismo impartidas por Alexey Brodovitch en la New School for Social Research de Nueva York. Posteriormente él mismo dictó clases de fotografía en la Universidad de Texas de Austin y en el Art Institute of Chicago, siendo de gran influencia para sus estudiantes.

El trabajo de Garry Winogrand estaba influido por los de Walker Evans y Robert Frank, y por las publicaciones: American Photographs y "The Americans". Por supuesto, también Henri Cartier-Bresson fue de gran influencia, aunque sus estilos sean totalmente diferentes. Winogrand nunca buscaba una "foto bonita". La capacidad de anticiparse al suceso y la habilidad para tomar la fotografía con rapidez son las dos características más destacadas de los practicantes de la "street photography" y Cartier-Bresson está considerado en este sentido no sólo uno de los pioneros sino también el mejor en ambos aspectos, siendo su texto "El momento decisivo" uno de los más influyentes.

Winogrand realizó un retrato exhaustivo de la Norteamérica de los años 60 y 70 de la misma manera que anteriormente lo había hecho Robert Frank. Winogrand estaba asimismo interesado por el papel de los medios masivos de comunicación a la hora de conformar las actitudes de las personas.

Recorría las calles de Nueva York con su cámara Leica M4 y un objetivo gran angular preenfocado, tomando fotografías muy rápidamente. Con frecuencia su cámara estaba inclinada en el momento del encuadre lo que generaba unas fotografías con un horizonte no paralelo, lo que causaba la consiguiente extrañeza en el espectador.

Para su libro The Animals (1969), fotografió exhaustivamente el Zoológico del Bronx en Nueva York y el Acuario de Coney Island. Encontró otro de sus temas en el Fort Worth Fat Stock Show and Rodeo de 1980, y estas fotografías aparecieron en otro libro.

Garry Winogrand murió de cáncer en 1984, dejando más de 300.000 imágenes sin editar, muchas de las cuales ni siquiera había revelado. En concreto y tal y como aparece en el texto de Szarkowski (publicado en Figments from the Real World, publicado junto con la exposición correspondiente por el MOMA de Nueva York): unos 2500 rollos de película expuesta sin revelar, 6500 rollos revelados sin contactos y 3000 rollos cuyas hojas de contactos no había mirado en absoluto. Esto hace un total de 12000 rollos que Garry Winogrand había expuesto pero no había visto en el momento de su muerte. Aproximadamente 432.000 fotos tomadas sin ser vistas posteriormente.


http://es.wikipedia.org/wiki/Garry_Winogrand






Garry Winogrand (14 January 1928, New York City – 19 March 1984, Tijuana, Mexico) was a street photographer known for his portrayal of America in the mid 20th century.

Winogrand studied painting at City College of New York and painting and photography at Columbia University in New York City in 1948. He also attended a photojournalism class taught by Alexey Brodovich at The New School for Social Research in New York City in 1951. Winogrand made his first notable appearance in 1963 at an exhibition at the Museum of Modern Art (MoMA) in New York City. This show included Minor White, George Krause, Jerome Liebling and Ken Heyman.

In 1966 Winogrand exhibited at the George Eastman House in Rochester, New York with Lee Friedlander, Duane Michals, Bruce Davidson, and Danny Lyon in an exhibition entitled Toward a Social Landscape. In 1967 he participated in the New Documents show at MoMA with Diane Arbus and Lee Friedlander. During his career, he received three Guggenheim Fellowship Awards (1964, 1969, and 1979) and a National Endowment of the Arts Award in 1979. Winogrand also taught photography courses at the University of Texas at Austin and at the Art Institute of Chicago.

Winogrand was influenced by Walker Evans and Robert Frank and their respective publications American Photographs and The Americans. Henri Cartier-Bresson was another influence although stylistically different.

Winogrand was known for his portrayal of American life in the early 1960s, Many of his photographs depict the social issues of his time and in the role of media in shaping attitudes. He roamed the streets of New York with his 35mm Leica camera rapidly taking photographs using a prefocused wide angle lens. His pictures frequently appeared as if they were driven by the energy of the events he was witnessing. While the style has been much imitated, Winogrand's eye, his visual style, and his wit, remain unique.

Winogrand's photographs of the Bronx Zoo and the Coney Island Aquarium made up his first book The Animals. (1969) a collection of pictures that observes the connections between humans and animals. His book Public Relations (1977) shows press conferences with deer-in-the-headlight writers and politicians, protesters beaten by cops, and wild museum parties frequented by the self-satisfied cultural glitterati. These photographs capture the evolution of a uniquely 20th and 21st century phenomenon, the event created to be documented, in Winogrand's style—a unique conversation between the photographer and his subject. The tilted camera, the frame filled with twitchy, restless motion and agitated faces, come together to represent an authentic and original response to the evolving culture of public relations. In Stock Photographs 1980, Winogrand published his views of the Fort Worth Fat Stock Show and Rodeo.

Winogrand died of gall bladder cancer, in 1984 at age 56. As evidence of his prolific nature, Winogrand left behind nearly 300,000 unedited images, and more than 2,500 undeveloped rolls of film. Some of these images have been exhibited posthumously and published in an exhibit catalog entitled Winogrand, Figments from the Real World, published by MoMA.



http://en.wikipedia.org/wiki/Garry_Winogrand












Miles Davis

This photo is not from Garry.











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